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Woran sie gleuben. Cap. XXIII.
SJe gleuben an eyn ding / das wechset wie eyn kuerbs / ist so groß wie eyn halb maß doeppen. Jst inwendig hoel / stecken eyn stecklin dardurch / schneiden eyn loechlein darain wie eyn mundt / vnd thun kleyne steynlein darein / das es rasselt / Rasselnd darmit wann sie singen vnd tantzen / vnd heyssen es Tammarake. Ist so geformirt wie volget.
Dieselbigen hat das Mans volck / eyn yeder sein eygens / so seind nun etliche vnter jnen / welche sie heyssen Paygi / werden vnter jnen geachtet gleich wie man hie die warsager achtet / dieselbigen ziehen des jars eyn mal durchs landt in alle huetten / vnd geben fuer / Wie das eyn geyst sei bei jnen gewesen / welcher weit her von frembden oertern kommen were / hette jnen maacht geben / das alle die rasselen Tammaraka / welche sie woellen / sollen sprechen vnd macht bekommen wo sie es vmb bitten solle er gewehret sein Eyn yeder will dann / das in seine rasselen die gewalt komme / machen eyn groß fest / mit trincken / singen vnd weissagen / halten vil seltzamer Ceremonien. Darnach bestimmen die wahrsager eynen tag / in eyne huetten / welche sie ledig machen / muessen keyne weiber oder kinder darinne bleiben / dañ gebieten die wahrsager / das eyn jeder sein Tammaraka rot vermale / mit federn vnd dahinkomme / so woelle er jnen die gewalt vberlifferen das sie sprechen sollen. Darnach komen sie in die hütten / so setzen sich die warsager obenan / vñ haben jre Tammaraka bei sich in der erden stecken / Darbei stecken die andern jre auch / Eyn yeder gibt den Warsagern geschenck / welches sein flitschpfeile / feddern / dinger die sie an die ohren hencken / auff das ye seines Tammaraka nicht vergessen werde. Wann sie dañ alle bei eynander sein / so nimpt er dann eyn yedern Tammaraka sonderlich / vnd bereuchert es mit kraude / welchs sie Bittin nennen. Darnach nimpt er die Rassel hart vor den mundt / vnd rasselt mit / vnd sagt zû jm: Nee Kora / nun rede / vnd laß dich hoeren / bistu darinne. Dann redet er kleynlich / vnd gerad eyn wort das man nicht wol mercken kan. Ob es die rassel thu / oder ob er es thue / Vnd das ander volck meynet / die rassel thu es. Aber der warsager thuts selbs / so thut er mit allen rasseln / eyner nach der andern. Eyn yeder meynet dann / das seine rassel grosse maacht bei sich hab. Dann gebieten jnen die warsager / das sie zû kriege ziehen / feinde fangen / dann die geyster so in dem Tammaraka seien / gelueste schlauen fleysch zuessen / demnach ziehen sie zû kriege.
Wenn nun der warsager Paygi auß allen rasseln goetter gemacht hat / so nimpt dañ eyn yeder sein rasseln hin / heysset sie lieber sohn / machet jr eyn eygen huettlin / da es inne stehet / setzt jme essen vor / begert von jme alles was jme von noeten ist / gleich wie wir den warhafftigen Gott bitten / das sein nu jre goetter. Mit dem warhafftigen Gott der hymel vnd erden geschaffen hat / haben sie keyne bekuemmernus mit / haltens fuer eyn alt herkommens / das hymel vnd erden gewesen sei. Wissen sonst nichts sonderlich von anfang der welt.
Dann sie sagen / Es sei eyn mal eyn groß wasser gewesen / hab alle jre vorvaetter verseuffet / vnd etliche seien inn eynem nachen dauon kommen / etliche auff hohen beumen. Welchs ich achte / es muesse die suendtflût gewesen sein.
Wie ich nu das erste mal vnter sie kam / vnd sie mir daruon sagten / meynte ich es were ettwan eyn Teuffels gespenste / Dann sie sagten mir offtmals wie die dinger sprechen Wie ich nun in die huetten kam / da die Weissager inne waren / welche die dinger solten sprechen machen / musten sie sich alle nider setzen. Aber wie ich den betrûg sahe / gieng ich zur huetten hinnaus / gedachte / Wie eyn armes verblentes volck ist das.